Övrigt · Ofrivillig Barnlöshet · Personligt

Ångest

Det finns så mycket man kan fundera på när man inte helst vill. Som mitt i natten, det är då jag brukar tänka och fundera. Det innebär att jag ibland får lite ångest och tänker att det är lika bäst att lägga ner. Jag menar, kan vi inte bilda familj så är det kanske inte meningen att vi ska det. Kan vi inte få det att fungera så är det kanske inte det vi ska göra.

Jag kanske inte skulle bli en bra mamma, jag kanske inte skulle klara av ansvaret.. Fast jag egentligen vet att det kan jag visst. Jag hatar den här ångesten. Den kommer också smygande varje gång jag ska till fertilitetsenheten och den spöka hela vägen in på mottagningen och beroende på vem man möter så har man antingen med sig den därifrån eller så har man fått en del svar.

Lämna en kommentar